هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

مشهد- بافق

راه آهن مشهد- بافق 4 سال،سد شهریکند بوکان 50 سال!

م. احمدزاده

یکی ازپروژه های مهم کشور که در اردیبهشت ماه افتتاح شد، راه آهن مشهد- بافق بود که در مدت کوتاهی آن هم  4 سال و با هزینه سرسام آوری در حدود 400 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

لازم است که در این خصوص مواردی را متذکر شویم و آن این است که در این مملکت چرا در حق برخی از هموطنان ظلم وستم روا می شود. آیا آنچنان که برخی از مسئولین به فکر برخی نقاط هستند به فکر بقیه نقاط دیگر کشور هم هستند. برای مثال چرا سد شهریکند بوکان بعد از نیم قرن هنوز تکلیف ساخت آن به طور قطعی مشخص نشده است؟ چرا 400 میلیارد تومان برای راه آهن مشهد- سرخس خرج می کنند ولی حاضر نیستند با بودجه ای کمتر از 100 میلیون تومان جاده بوکان- سردشت و یا نقده- حیدرآباد و... را احداث کنند.دانشگاههای یزد، اصفهان و... هر روز گسترش می یابند ولی دانشگاه ارومیه و سنندج باید با کمبود امکانات دست و پنجه نرم کنند. آیا فقط در زمان انتخابات مسئولین به فکر این نواحی می افتند.زمانی که قومیتی حق و حقوق خود را می خواهد برچسب تجزیه طلب بر آن ملت می زنند در حالی که تجزیه طلبان واقعی کشور کسانی هستند که ناعادلانه امکانات کشور را تقسیم می کنند و در حقیقت با اقدامات غیرمسئولانه و تبعیضانه خود کشور را تجزیه می کنند. یزد و اصفهان و کرمان و مشهد و سمنان و... کجا، سنندج و ایلام و بوکان و مهاباد و... کجا؟

انتخابات در بوکان

نگاهی به نحوه برگزاری انتخابات در بوکان

ساعت ۲۰ در بوکان درب شعبات بر روی مردم بسته شد؟!

سایت فارس نیوز به نقل از محمدزاده مسئول ستاد انتخابات استانداری استان آذربایجان غربی اعلام کرد که کمترین میزان مشارکت در بین شهرهای استان مربوط به بوکان بوده است.

این مقام مسئول  با اشاره به درصد آرای کاندیداهای انتخابات دهم عنوان داشته: میرحسین موسوی با 95/49 درصد، محمود احمدی‌نژاد 47/47 درصد، مهدی کروبی 64/1 درصد و محسن رضایی 92/0 درصد از کل آرای ماخوذه را به خود اختصاص داده‌اند.
محمدزاده کل آرای صحیح آذربایجان غربی را یک میلیون و 314 هزار اعلام کرد و بیان داشت: این در حالی است که یک میلیون و 883 نفر واجد شرایط رای دادن در سطح این استان بودند.
وی همچنین متذکر شد: چالدران با 83 درصد بالاترین میزان مشارکت و بوکان با 43 درصد کم‌ترین میزان مشارکت را در انتخابات دهم ریاست جمهوری داشتند.
این میزان مشارکت پایین را باید مسئولین برگزاری انتخابات در بوکان پاسخگو باشند. آنها علیرغم تمدید ساعات اخذ رأی و حضور صدها نفر در محل شعبات اخذ رأی ،درب شعبات بر روی مردم که برای ریختن آرای خود مراجعه کرده بودند، بستند و این کار آنها با اعتراض شدید مردم همراه بود.

طبق قانون انتخابات کشور هیچ کس تحت هیچ شرایطی حق ندارد از حق اجتماعی و سیاسی مردم و حق دادن رأی جلوگیری کند و به نظر می رسد که تحلفی اشکار صورت گرفته و انتظار این است که مسئولین استانی موضوع تخلف انتخاباتی بوکان (بستن درب شعبات اخذ رأی قبل ساعات اتمام اخذ رأی)را پیگیری و با متخلفین برابر مقررات برخورد شود.

بی شک اگر درب شعبات اخذ رأی به صورت غیر قانونی بسته نمی شد، اکنون بوکان عبارت نامیمون کمترین مشارکت را با خود همراه نمی کرد و میزان مشارکت مردم خیلی بیشتر از اینها می‌شد.

نوشدارو

نوشداروی پس از مرگ ...

ادامه مطلب ...

تعطیلی کارخانه نساجی بوکان

خبر ویژه:

حکم تعطیلی کارخانه نساجی بوکان صادر شد!؟


بلاخره حکم تعطیلی کارخانه نساجی خاتم الانبیاء بوکان در حالی که مسئولین ما سرگرم تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مورد نظر خود هستند، از سوی کمسیون امنیت کارگری استان صادر شد!؟
کارخانه نساجی بوکان که در زمان ریاست جمهوری هاشمی به عنوان » بزرگترین کارخانه بافندگی و نساجی خاورمیانه« افتتاح شد و بنا بود که برای بیش از 900 نفر اشتغال زایی ایجاد کند، اما به دلیل کوتاهی مسئولین وقت و امروز و سؤاستفاده مدیرعامل کارخانه، روز به روز کوچکتر شد و دستگاههای تهیه شده با دلار 7 تومانی کم کم روانه کرج شد!
مدیر عامل کارخانه هر بار با بهانه های مختلف تهدید به تعطیلی کارخانه می‌کرد و باجی ( وام کم بهره و بلا عوض، تخفیف در هزینه‌های آب و برق و ...) از مسئولین شهرستانی می‌گرفت و بلاخره در زمانی که مسئولین ما سخت سرگرم تبلیغات برای کاندیداهای مورد نظر خود هستند، توانست حکم تعطیلی کارخانه را بگیرد.
این کارخانه به دلیل عدم پرداخت هزینه های آب و برق عملاً از اسفند ماه تعطیل بوده و کارگران این کارخانه از بهمن ماه 87 هیچگونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که بنا به گفته کارگران مدیر عامل حتی سهم 7 درصدی بیمه که از حقوق کارگران کسر می گردد، از سال 1381 به بیمه پرداخت ننموده است!؟
اینکه آیا مسئولین شهرستانی از قبل از صدور این حکم مطلع بوده اند یا نه ، جای سؤال است که قطعاً هم باید بوده باشند و چرا اقدامی جهت جلوگیری از صدور آن به عمل نیاورده اند، باید پاسخگو باشند.
فرماندار بوکان در در پاسخ به سؤال فردای ما در مورد صحت صدور حکم، ضمن تأیید آن اظهار داشت که در تلاشیم که حقی از کارگران ضایع نگردد.

انتخابات بوکان

نتایج انتخابات بوکان

برابر آخرین گزارش اعلام شده از سوی فرمانداری بوکان نتیجه شمارش آرا در این شهرستان به این شرح است:

۱- کل آرای مأخوذه ۵۷۸۶۳رأی

- آرای صحیح مأخوزه:۵۵۶۸۹ رأی

- آرای باطله :۲۱۷۴ رأی

۲- آقای میر حسین موسوی ۳۵ هزار و ۸۳۳ رأی

۳- آقای محمود احمدی نژاد ۱۶ هزار و ۴۸۱ رأی

۴- آقای مهدی کروبی ۲ هزار و ۵۷۹ رأی

۵- آقای محسن رضایی ۷۹۶ رأی