هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

جورابین در بوکان

برگزاری جشنواره محلی جورابین در بوکان

 مسئول برگزاری جشنواره بازی محلی جورابین گفت: جشنواره بازی محلی جورابین (جوراب بازی) پیش از ظهر امروز با حضور پنج تیم از شهرهای مناطق کردنشین آذربایجان ‌غربی و کردستان برگزار شد.

آرش ناصری  اظهار داشت: در این جشنواره شرکت‌کنندگان به صورت حذفی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: این رقابت‌ها با همکاری اداره تربیت بدنی بوکان و شورای اسلامی شهر در سالن ورزشی فرهنگیان این شهرستان به مدت یک هفته برگزار شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در بازی جورابین، 10 جوراب مردانه بزرگ از جنس پشم را به صورت دهانه باز در دو ردیف پنج تایی می‌چینند و یک تیله را در کنار آنها می‌گذارند و بازیکنان در دو گروه، طرفین جوراب‌ها می‌نشینند.
وی با تشریح روند این بازی گفت: در خاتمه گروهی برنده است که میزان امتیاز خود را به 101 یا هر عدد قراردادی دیگر برساند.
عضو شورای اسلامی شهر بوکان اظهار داشت: این بازی هم اکنون، رایج‌ترین بازی و سرگرمی جوانان و نوجوانان منطقه کردستان است که به طور عمده در شب‌های زمستان و رمضان اجرا می‌شود.
وی افزود: جوراب‌ بازی‌های روستایی به روستای دیگر دعوت می‌شوند و یک بازی چند شبانه‌روز به طول می‌انجامد.
مسئول برگزاری جشنواره بازی محلی جورابین تاکید کرد: این بازی‌ها با هدف ترویج و زنده نگهداشتن بازی‌های بومی، محلی و سنتی که از دیرباز در این مناطق رواج داشته برگزار شد.
بازی محلی جوراب بازی که نام محلی آن جورابین است یکی از بازی‌های محلی مناطق کردنشین در آذربایجان غربی بوده و هدف آن تقویت قدرت تصمیم‌گیری، ایجاد روحیه همکاری و درک اهمیت مشورت است‌‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد