هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

ورزشگاه 6 هزار نفری بوکان

 احداث ورزشگاه 6 هزار نفری بوکان

ادامه مطلب ...

سیلوی 70 هزار تنی در بوکان

بهره‌برداری از سیلوی 70 هزار تنی در بوکان
جام جم آنلاین: فرماندار شهرستان بوکان گفت: سال‌جاری سیلوی 70 هزار تنی در بوکان به بهره برداری می‌رسد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم با افتتاح سیلوی 70 هزار تنی، از 23 هزار تن به 93 هزار تن افزایش می یابد.

وی با اشاره به محل احداث این سیلو اظهار کرد: سیلو 70 هزار تنی بوکان در زمینی به مساحت 13 هزار و 750 مترمربع در این شهرستان ساخته می‌شود.

عباسی ادامه داد: شهرستان بوکان تنها دارای دو سیلو به منظور ذخیره‌سازی 140 هزار تن گندم در سال است.

فرماندار بوکان در خاتمه سخنان با اشاره به اعتبار هزینه شده برای ساخت سیلوی 70 هزار تنی در بوکان، اظهار کرد: بیش از 20 میلیارد ریال میزان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

باغات بوکان

سرما 23 میلیارد ریال به باغات بوکان خسارت زد
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: سرمای هوا در اوایل امسال 23 میلیارد ریال به باغات میوه شهرستان بوکان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، سعید جفایی عصر یکشنبه در جلسه بررسی میزان خسارات به باغات این شهرستان افزود: بر اثر سرمای هوا در نخستین روزهای سالجاری چهار هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان دچار سرمازدگی شده و میزان خسارات وارده هشت تا 90 درصد برآورد شده است.

وی ادامه داد: کمترین خسارات به میزان هشت درصد به باغات سیب، آلبالو و گیلاس و بیشترین آن به میزان 90 درصد به باغات زردآلو، هلو و گردو وارد شده است.

جفایی افزود : پیش بینی می شود سرمازدگی اوایل امسال تولید میوه در شهرستان بوکان را به مقدار دو هزار و 500 تن کاهش دهد.

شهرستان بوکان دارای دو هزار هکتار انواع باغ میوه است و سال گذشته 16 هزار تن محصول در این باغات تولید شد. 

حسن ضیافتی

حسن ضیافتی هم وبلاگ نویس شدحسن ضیافتی

حسن ضیافتی خواننده سرشناس بوکان هم در آستانه سال نو به جمع وبلاگ نویسان بوکانی یوست.

حسن ضیافتی از خوانندکان نسل جدید می باشد / او متولد سال 1353 در شهر بوکان می باشد وتا کنون چندین کنسرت موسیقی را در شهرهای بوکان ،تهران، سنندج، بانه و... برگزار کرده است . ایشان تاکنون دو آلبوم موسیقی را در کردستان ایران وکردستان عراق عرضه کرده است وبه صورت زنده در کانالهای kurd sut ,kurdistanTV اجرای پخش مستقیم را داشته اند. ایشان اکنون در شهر بوکان زندگی می کنند.

 آدرس سایت حسن ضیافتی:http://zeyafati.blogfa.com

واژگونی یک دستگاه خودرو در بوکان

شش نفر به دلیل واژگونی یک دستگاه خودرو در بوکان کشته و زخمی شدند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوکان از کشته و زخمی شدن شش نفر بر اثر واژگونی یک خودرو در محور بوکان و مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، سرهنگ غلامرضا جهانپور بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 در مسیر جاده برهان محور بوکان به مهاباد در نزدیکی روستای  شیخلر دو نفر در دم جان خود را از دست داده و چهار نفر دیگر به بیمارستان شهید  قلی پور بوکان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی این شهرستان تحت بررسی و پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر پاسگاههای ناچیت  و شهر سیمینه  که در محور بوکان به میاندوآب مسیر جاده های پر رفت و آمد قرار دارند دو اکیپ به صورت شبانه روزی امنیت جاده ها در ایام تعطیل به عهده دارند.

گازرسانی به دو روستای شهرستان بوکان

بهره برداری از عملیات گازرسانی به دو روستای شهرستان بوکان آغاز شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: با حضور استاندار و جمعی از مسئولان آذربایجان غربی بهره برداری از عملیات گاز رسانی در شهرستان بوکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، وحید جلال زاده در مراسم بهره برداری از شبکه لوله کشی گاز در روستاهای حمامیان و گل بهی و در جمع باشکوه مردم در مسجد تاریخی روستای حمامیان از توابع بخش سیمینه بوکان برگزار شد، گفت: در حال حاضر متوسط لوله کشی گاز در روستاهای کشور 25 درصد است در حالیکه این رقم در آذربایجان غربی 16 درصد است.

ادامه مطلب ...

سرمای بهاره به باغ‌های شهرستان بوکان

خسارت 2 میلیارد و 300 میلیون تومانی سرمای بهاره به باغ‌های شهرستان بوکان

ادامه مطلب ...

زباله های شهری در بوکان

زباله های شهری در بوکان،بحران یافرصت؟Tinypic

فواد اسماعیل پور

مشکل اساسی که امروزه جوامع مختلف بشری با آن روبه روست مشکل آلودگی محیط زیست است . آنچه که باپیشرفت تمدون ها وتوسعه شهرهاو ازیادجمعیت خطرجدی برای انسانها محسوب میشود.جمعیتی که هرروز میلیون ها تن زباله تولیدمی کنند.زباله هایی که اکثرا قابل تجزیه وبرگشت پذیر بهچرخه محیط زیست نیستند.بطوریکه اگریک برنامه ریزی ومدیریت صحیح برای جمع آوری ودفع این زباله درسطح شهرها نباشد بعداز مدتی ما ا انبوهی ازمواد زایدوبدبو که منبع بیماریهاوآلودگی است ومنظره ناخوشایندی دارد در اطراف محیط زندگی خودروبه روخواهیم بود.دراین مقاله تا حدودی به لزوم مدیریت کارآمد زباله های شهری به طور موردی در شهر بوکان می پردازیم که امید است مورد توجه شهرداری محترم ودستگاه های ذیربط قرار گیرد.زباله های تولید شده دربوکان عمدتازباله های خانگی بوده که شامل موادی مانند:کاغذ،پلاستیک وقوطی های فلزی وموادگیاهی مانند سبزیجات فاسدشده وتفاله های دور ریختنی

ادامه مطلب ...

پل های بی عابر

پل های بی عابر بوکان

ارسلان عبدالله پورپل های بی عابر بوکان

حاکمیت اتومبیلها روزبه روز بر شهرها بیشترشده و به دنبال آن نقش عابر پیاده در فضاهای شهری کمرنگ تر میگردد.مساله عابر پیاده در طراحی شهری مساله ای مهم بوده که متاسفانه در شهرهای کوچک و از جمله شهرمان بوکان توجه کمی به آن شده است. از دلایل اصلی ساخت پلهای عابر پیاده افزایش ایمنی عبورومرورعابران پیاده است..بیشترین افراد در معرض خطر وبیشترین جان باختگان در حوادث رانندگی درون شهری عابرین پیاده هستند.

گذرکردن بسیاری از عابرین پیاده ازعرض خیابان آن هم درست زیر پل هوایی در شهر بوکان به امری عادی تبدیل شده است.کافی است یک روز به مدت جند دقیقه هم که شده نگاهی به پلهای عابر موجود درشهرمان انداخته (یکی در میدان آزادی و دیگری دربلوار استاد هه ژار) و شاهد بی رونقی پروژه پلهای عابر پیاده بود.به گفته یکی از اعضای محترم شورای شهر پل عابر وقع درمیدان فرمانداری در سال 81 با اعتباری نزدیک به 20 میلیون تومان ساخته وبه بهره برداری رسیده است.اما پل دیگر واقع در بلوار استاد هه ژار در سال 85 با اعتباری نزدیک به 70 میلیون تومان به صورت نیمه ساخته بوده و به بهره برداری نرسیده است.نادیده انگاشتن پلهای عابر معضلی هم برای مسوولان شهر وهم برای رانندگان وعابرین پیاده فراهم نموده است.

ادامه مطلب ...

مجتمع مسکونی 300 واحدی بهاران بوکان

استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر دولت خدمتگذار تمامی امکانات لازم از جمله وام 200 میلیون ریالی قرض الحسنه و زمین رایگان را در اختیار متقاضیان قرار داده است تا اقشار کم درآمد با کمترین هزینه صاحب مسکن شوند.
ادامه مطلب ...

دکتر یحیی معروفی

در مصاحبه با دکتر یحیی معروفی:

تشریح عملکرد یکساله دانشگاه جامع علمی-کاربردی دکتر یحیی معروفی

مرکز بوکان

تهیه و تنظیم:

مظفر خسروی نبی کندی

"جناب آقای دکتر معروفی رئیس محترم هیأت مؤسس دانشگاه جامع علمی- کاربردی مرکز بوکان از این که وقت خود را در اختیار هفته نامه کوشا قرار داده‌اید، بسیار سپاسگزاریم. اگر خاطرتان باشد، حدود یک سال پیش در مصاحبه‌ای با شما از روند شکل گیری دانشگاه علمی_کاربردی بوکان پرسیدیم. هم اکنون یک سال از آن زمان گذشته و  خوشبختانه دانشگاه جامع علمی-کاربردی بوکان فعالیت خود را آغاز کرده و در این زمان کوتاه 

ادامه مطلب ...

جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بوکان

12 مصوبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بوکان برای حل مشکلات مردم

 با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران اجرایی استان جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بوکان برگزار شد.

ادامه مطلب ...

گذشت ...

سالی که گذشت ...

ادامه مطلب ...

رویدادهای شهرستان بوکان

آخرین خبرها و رویدادهای شهرستان بوکان

ادامه مطلب ...

عروس وداماد جوان بوکانی

مرگ دلخراش عروس وداماد جوان بوکانی قبل ازمراسم عروسی

عکس تزیینی استروزیکشنبه اول فروردین ماه هشتادونه دامادجوانی که به همراه عروس چندساعت قبل ازمراسم عروسی خود قصد عزیمت به آرایشگاه راداشتند درمحورمیاندوآب - بوکان دچار حادثه تصادف رانندگی شده وهردونفردردم جان می سپارند. داماد خبات حسامی اهل بوکان وعروس ماریا عبدالله پورشرف ساکن روستای قباغکندی بودند.

دریک چشم بهم زدن مراسم شادی به حادثه ای دلخراش ودردناک تبدیل می شود ...

غارآبی، تاریخی در بوکان

یک غارآبی، تاریخی در بوکان کشف شد

ادامه مطلب ...

مجلس کوتاه نیامد!

روز پنجشنبه 20 اسفند 88 روزنامه تهران امروز با چاپ مطلبی تحت عنوان مجلس کوتاه نیامد از ناکامی دولت برای درآمد 40 هزار میلیارد تومان یارانه ها نوشت.
untitled.JPG 

روزنامه فوق را از لینک زیر مشاهده فرمایید.
http://tehrooz.com/1388/12/20/TehranEmrooz/290/Page/1/

بوکان شهری باستانی

بوکان شهری باستانی با قدمت 3 هزار ساله ‌

 بوکان در حدود 3 هزار سال قبل به نام ایزیرتو پایتخت تمدن ماننایی بود و آثار این تمدن بسیار هنرمندانه و قابل توجه است و نمونه‌هایی از آثار به تاراج رفته‌اش در موزه‌های جهان از قبیل موزه توکیو و موزه ارومیه دیده می‌شود.

 بوکان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی ایران است که در منطقه کوهستانی و معتدل قرار گرفته و از شمال به شهرستان میاندوآب، از جنوب به شهرستان سقز، از شرق به شاهین‌دژ و از غرب با شهرستان مهاباد همسایه ‌است.

ادامه مطلب ...

جامعه معلولین بوکان

رییس جامعه معلولین بوکان:

رویکرداصلی انجمن جامعه معلولین فرهنگی و آموزشی است
ادامه مطلب ...