هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

مسائل مالی شهرداری بوکان

جزئیات کامل تخلفات گسترده و مسائل مالی شهرداری بوکان تا چند روز آینده منتشر خواهد شد.

از زبان منیره فیضه و گزارش ویژه وب سایت خبری هه لاله بوکان از آخرین رویدادهای شهردار ی بوکان

1500 واحد مسکن مهر در بوکان

فرماندار بوکان خبر داد:
احداث بیش از 1500 واحد مسکن مهر در بوکان

 فرماندار بوکان گفت: بیش از یک هزار و 500 واحد مسکن مهر در این شهرستان در حال ساخت است.

ادامه مطلب ...

برنامه فرهنگی هنری در بوکان

مدیرکل ارشاد آذربایجان ‌غربی:
22 برنامه فرهنگی هنری در بوکان اجرا می‌شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌غربی گفت: امسال 22 برنامه فرهنگی هنری در بوکان اجرا می‌شود.

 حجت‌الاسلام محمد کریمی در جلسه بررسی و مشکلات هنرمندان بوکان اظهار داشت: برای اجرای آن 60 میلیون تومان نیز اعتبار اختصاص یافته است.
وی افزود: میزان افزایش اعتبارات بخش فرهنگ و هنر بوکان در مقایسه با سال‌های گذشته هفت برابر افزایش داشته که این نشان از توجه و اهتمام ویژه دولتمردان به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و تقویت فرهنگ و هنر اقوام است.
این مقام مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای این شهرستان برگزاری فیلم کوتاه، جشنواره قرآن و قصص اسلامی، جشنواره بچه‌های مسجد برای نخستین بار، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، جشنواره طنز شعر کردی و جشنواره دست‌های کوچک است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان و نسل سومی‌ انقلاب گفت: به این منظور جشنواره تئاتر خیابانی با مضامین جبهه و جنگ در هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود.
وی از ایجاد پنج رشته فرهنگی هنری به صورت پودمانی در دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی استان خبر داد و گفت: برای ارتقای سطح علمی و عملی خبرنگاران استان کارگاه‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی تشکیل می‌شود.
در ادامه جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان نیز با اشاره به برخی از ظرفیت‌‌های منطقه و حضور فعالانه هنرمندان در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی گفت: نبود نشریه یکی از عمده مشکلات و از نیازهای اساسی این شهرستان بوده که با وجود مکاتبات زیاد تاکنون این مشکل رفع نشده است.
رضا عباسی گفت: سال گذشته اعتبار مصوب اداره ارشاد اسلامی بوکان 9 میلیون تومان بوده که با وجود کمی آن فراتر از برنامه‌های پیش‌‌بینی شده و مصوب برنامه اجرا شده است.
نبود نشریه محلی در شهرستان با وجود ظرفیت بالا، عدم حمایت از چاپ کتاب، بیمه هنرمندان، مسکن، ارائه مدرک معادل برای هنرمندان، وضعیت نامناسب معیشتی هنرمندان، نبود شرکت‌های فیلم‌سازی، کمبود اعتبارات انجمن‌های فرهنگی هنری ار عمده مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان بود که تعدادی از هندمندان به نمایندگی به آن پرداخته و خواستار رفع آن شدند که در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در زمینه رفع آنها قول مساعد داد.