هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

4 روستای بوکان

4 روستای بوکان گازرسانی می‌شود

ادامه مطلب ...

احداث 18دستگاه پل

احداث 18دستگاه پل در چهار ماهه اول سالجاری درشهرستان بوکان 
رئیس اداره راه وترابری بوکان گفت: تا پایان تیر ماه امسال 13دستگاه پل احداث و 5 دستگاه پل تعمیر و مرمت شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وترابری آذربایجان غربی، احمدزاده هدف از احداث این میزان پل را جلوگیری از تخریب و آب بردگی راههای اصلی و فرعی ناشی از وقوع سیل اعلام و بیان داشت: عملیات بهسازی و زیرسازی حدود 35 کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در قالب طرح لبیک به اتمام رسیده و آسفالتریزی آن تا پایان تابستان  امسال به اتمام رسیده  و به بهره برداری می رسد.
احمدزاده نبود مصالح مناسب در راه روستایی ترکاشه و قرمیش را از دلایل  طولانی شدن زمان زیرسازی عنوان و اعلام کرد: در این محورها از فاصله 15 کیلومتری مصالح مناسب با دو لایه زیراساس اجرا شد.
رئیس اداره راه بوکان در پایان تعداد پل تعمیری را در راه روستایی ترکاشه 4دستگاه و در راه روستای حصار یک دستگاه پل خبر داد و گفت: 4دستگاه پل در راه روستایی ترکاشه، 2دستگاه پل در راه روستایی اختطار ، 3دستگاه پل در راه روستایی سیف الدین سفلی و در راه روستایی حصار و آلبلاغ هر کدام  یک دستگاه پل احداث شد./

طرح هادی

بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از طرح هادی و بهسازی خانه های روستایی بوکان

 

معاون عمرانی استاندار که به همراه اعضای شورای فنی و به منظور بررسی وضعیت عمرانی به بوکان سفر کرده بود از روند اجرای طرح هادی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستای حصار بوکان را بازدید کرد .
ایوب عزیزی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این بازدید گفت : با آغاز برنامه پنج ساله چهارم توسعه ، برنامه نوسازی 37 هزار مسکن روستایی در استان آغاز شد که تا کنون ساخت 27 هزار واحد آن به اتمام رسیده و 10 هزار خانه باقی مانده نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد .
 وی در ادامه با بیان اینکه امسال سهمیه پیش بینی شده استان با 2 برابر رشد از 7 هزار خانه در سال گذشته به 15 هزار واحد افزایش یافته است افزود : متقاضیان برای دریافت تسهیلات 100 میلیونی ریالی ویژه نوسازی واحدهای مسکونی روستایی می توانند به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستانها مراجعه کنند .
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح هادی روستای حصار بوکان اشاره کرد و گفت : طرح بهسازی بافت روستای حصار با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حال اتمام است که با بهره برداری از آن 120 خانوار ساکن در روستا از مزایای آن بهره مند خواهند شد .

مرگ دلخراش 3 برادر

مرگ دلخراش 3 برادر در یک استخر کشاورزی

آشنا نبودن به فن شنا موجب شد تا یک خانواده بوکانی در یک روز سه جوان خود را از دست بدهند

. به گزارش ایرنا، در این حادثه دلخراش وغم انگیز ابتدا برادر کوچک تر خانواده به قصد شنا وارد استخر دست ساز کشاورزی واقع در روستای"اوچ تپه " بوکان می‌شود که به دلیل عدم آشنایی با شنا در حال غرق شدن بوده که دو برادر دیگر برای نجات وی وارد استخر می شوند  که متاسفانه در این هنگام به علت آشنا نبودن آنان نیز به فن شنا هر سه برادر به نام های  امیر، آزاد و محمد حاتمی جان می بازند.

این استخر زراعی با عمق3 متری که در زمان وقوع حادثه تنها یک متر و 80 سانتی متر آب داشته ،برای آبیاری مزرعه مورد استفاده قرار می گرفته که با حضور این سه برادر به محلی غم انگیزی تبدیل می شود.
براساس گزارش خبرنگار ایرنا، امیر 18 ساله، آزاد 20 ساله و محمد تنها 30 ساله تنها به دلیل عدم آشنایی به فن شنا در یک استخر آب کشاورزی در بوکان غرق شدند و حادثه غم انگیزی را رقم زدند.

غارنوردان ایران در بوکان

ششمین همایش غارنوردان ایران در بوکان برگزار شد

ادامه مطلب ...

تالاب قره گل بوکان

تالاب قره گل بوکان احیا می شود
ارومیه - خبرگزاری مهر: با بهره برداری از بزرگترین طرح آبخوانداری آذربایجان غربی تالاب قره گل بوکان احیا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بوکان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بوکان در جریان بازدید از این تالاب عصر چهارشنبه افزود: با اجرای این طرح که در سال آینده  تکمیل می شود 11 میلیون متر مکعب آب سیمینه رود با ایجاد کانالی به طول 14 کیلومتر به تالاب قره گل انتقال می یابد و این تالاب از حالت فصلی به دائمی تبدیل خواهد شد. 

فریدون وفا اظهار داشت: برای اجرای این طرح تاکنون 14 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و هم اکنون 60 درصد پیشرفت دارد.

تالاب قره گل بوکان 250 هکتار وسعت دارد و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

این تالاب در سالهای اخیر به دلیل کمبود کاهش نزولات آسمانی با کمبود آب مواجه شده است.