هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

اکران فیلم کردی ( عزیز و کبری ) در بوکان

حامد قدرتی - بوکان پرس

فیلم «عزیز و کبری» روایت داستانی است از یک واقعه مستند که سالیان بسیار دور در مناطق( هه وشار) تکاب و شاهین دژ و در روستای (گوی آغاج) اتفاق افتاده است.این واقعه سالیان سال توسط راویان محلی به صورت شعر و داستان بیان شده است. 

محمود میرزایی نویسنده و کارگردان این فیلم می گوید: «عزیز و کبری» در ۹۰ دقیقه ساخته شده است و کلیه دیالوگ ها به شیوه اشعار کوتاه و به زبان کردی بیان شده است.
تصویربرداری این فیلم با بازی کیمیا کریمی و محمود میرزایی در ۲۲ فروردین سال ۹۱در روستای نبی کندی از توابع شهرستان تکاب آغاز شد. فیلمبرداری این فیلم در روستاهای ترمکچی ، تخت سلیمان،احمدآباد، نبی کندی، و روستای اختطار نزدیک پل ورودی بوکان – شاهین دژ انجام شده است.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده: کبری بعد از مخالفت های پدرش در باره ازدواج با عاشق واقعی خود عزیز، در یک شب سرد زمستانی فرار کرده و در برف و سرما دچار مشکلات فراوانی می شود. حال عزیز نیز بعد از گذشت ۵۰ سال از گم شدن کبری او را پیدا می کند تا اینکه…
به گفته کارگردان این فیلم هزینه ساخت این فیلم بیش از یکصد میلیون تومان بوده است و بیش از ۹۰ نفر در ساخت این فیلم مشارکت داشته اند.

فیلم کردی ( عزیز و کبری ) برای نخستین بار در شهرستان بوکان اکران می شود و بعد از بوکان در دیگر شهرهای کردنشین از جمله مهاباد، سقز و … به نمایش درخواهد آمد.

پایگاه خبری تحلیلی بوکان

نظرات 1 + ارسال نظر
ZANY 1393,03,22 ساعت 12:34 ق.ظ

http://boobokan.rzb.ir/Forum

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد