هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

‌ایستگاه سنجش آلودگی هوا‌ در بوکان‌

راه‌اندازی ‌ایستگاه سنجش آلودگی هوا‌ در بوکان‌

ادامه مطلب ...

جوانان جویای کار در بوکان

450 نفر از جوانان جویای کار در بوکان وام خوداشتغالی دریافت کردند

ادامه مطلب ...

متلاشی شدن 3 باند جعل اسکناس در بوکان

ادامه مطلب ...

ناجیه سلیمی

مصاحبه با خانم ناجیه سلیمی

*بیوگرافی:     ناجیه سلیمی - اهل شهر ستان بوکان-  متولد1359مدتی طولانی در زمینه کارگردانی،نویسندگی وتألیف کتاب مشغول به فعالیت هستم.

*مشوق اصلی شما؟     

  زمانی که احساس کردم علاقه مند به کار هنری هستم ،اولین فردی که من را در این زمینه ازلحاظ مادی ومعنوی کمک کرد مادرم بود بعداً پدرم وخانواده ام و دوستانم و اطرافیانم بودند چون من در خانواده ایی مذهبی  بزرگ  شدم  تا حدی مشکل بود اگر خانواده ام به من اجازه این فعالیت ها را نمی دادند هرگز به این پشرفت ها نمی رسیدم .

ادامه مطلب ...

بوکان مقام نخست تحویل گندم

بوکان مقام نخست تحویل گندم را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

ادامه مطلب ...

110 تن شیر خام در بوکان

روزانه 110 تن شیر خام در بوکان تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بوکان از تولید روزانه 110 تن شیر خام در بوکان خبر داد.

 

سعید جفایی  اظهار داشت: با توجه به اینکه 95 درصد شیر خام شهرستان که بالغ بر 110 تن در هر روز است در روستاها و براساس ساز و کارهای سنتی صورت می‌گیرد، طرح نوسازی و بهسازی جایگاه‌های دام در شهرستان بوکان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی عاملی مهم در افزایش رشد و بهبود تولیدات دامی شده است.

ادامه مطلب ...

بی‌سوادی در بوکان

بی‌سوادی در بوکان ریشه‌کن می‌شود

 رئیس نهضت سوادآموزی بوکان گفت: تا پنج سال آینده در تمام روستاها و شهر بوکان بی‌سوادی ریشه‌کن می‌شود.

 

 اسماعیل آقازاده پیش از ظهر امروز در جمع آموزشیاران نهضت سواداموزی بوکان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال 92 در تمام روستاها و شهر بوکان جشن پایان بی‌سوادی برگزار شود.

ادامه مطلب ...

شناسایی اسمی روستاهای بوکان

طرح شناسایی اسمی روستاهای بوکان اجرا می‌شود

 رئیس نهضت سوادآموزی بوکان گفت: طرح شناسایی اسمی روستاهای بوکان اجرا می‌شود.

ادامه مطلب ...

اصناف مزاحم

اصناف مزاحم به خارج از شهر باید انتقال یابد

 فرمانده ‌انتظامی بوکان با اشاره به وجود برخی از مشاغل کاذب و مزاحم در داخل شهر به انتقال آنها به خارج از شهر و ساماندهی وضعیت ترمینال عمومی تاکید کرد.‌

ادامه مطلب ...

ماجراهای شهردار شهر

بوکان سیتی:چند روز است که رسول معروفی معاون امور مالی شهرداری بعنوان جانشین شهرداری بوکان معرفی شده است.فعلا شهردار شدن وی قطعی نیست اما گمانه هایی زده شده که به زودی شهردار خواهد شد.قبلا از این به مدت چند ماه آقای مهندس افشین فر سرپرست
ادامه مطلب ...

ایران هیچ مقامی نیاورد

سرمایه،حامد شفیعی: براساس گزارش کیفیت پهنای باند که توسط مدرسه تجاری ساید و دانشگاه اویدو (Sa•d Business School and the University of Oviedo) به نمایندگی از شرکت سیسکو برای 66 کشور انجام گرفته کره جنوبی را در مقام اول کیفیت پهنای باند و کیفیت و نفوذ معرفی شده است. این در حالی است که کشورهای همسایه ایران از قبیل بحرین، امارات، قطر، ترکیه، عربستان و پاکستان نیز در این لیست به ترتیب رتبه های 26 ، 30 ، 35، 42 ، 51 و 60 را به خود اختصاص داده اند و ایران نتوانسته در این لیست جایی برای خود داشته باشد. از طرفی نام کشورهای قطر و عربستان در لیست کشورهایی که کیفیت پهنای باند خود را طی یک سال گذشته تغییر داده اند نیز به چشم می خورد.
ادامه مطلب ...

شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان

مراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان برگزار شد

ادامه مطلب ...

نابودی محوطه های تاریخی شهر بوکان

ادامه مطلب ...

تذکرات نماینده

تذکرات  نماینده مردم بوکان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر کار و امور اجتماعی

دکترمحمد قسیم عثمانی" نماینده مردم شریف بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخه 21 / 7 / 88 به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نبود نشریه محلی و تعلل در واگذاری صدور مجوز برای نشریات محلی در شهرستان بوکان و به وزیر کار و امور اجتماعی، بدلیل تعلل در تکمیل ورزشگاه کارگران بوکان تذکر دادند.

نامه سرگشاده علی قادری

نامه سرگشاده علی قادری به ریاست شورای شهر

در خصوص تخلفات یک عضو شورای شهر

ریاست محترم شورای شهر بوکان

با سلام:

احتراماً – بر اساس گزارشات و شکایات مردمی متوجه گردیده ام که کوچه های منتهی به منزل پدر جناب آقای کمال کریمی عضو محترم شورای شهر بدون نوبت و بدون اخذ حق مشارکت آسفالت گردیده است، لذا این اقدام رعایت وضعیت و تبعض را می رساند و اکثر شهروندن را نسبت به نفوذ قدرت شاکی نموده است و اقدام مذکور بی احترامی به شهروندان محترمی است که در حاشیه شهر توسط تعدادی از افراد حقوقشان رعایت نمی شود و چندین ماه و سال در نوبت باقی می مانند برای آنکه کوچه شان را آسفالت یا بتن ریزی نمایند. بدینوسیله مراتب اعتراض شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری و جناب آقای کمال کریمی عضو محترم شورای شهر در این خصوص اعلام می گردد، لذا خواهشمند است ظرف یوم جاری حق مشارکت مردمی را از حقوق سرپرست محترم شهرداری کسر و به حساب شهرداری واریز و نسبت به معذرت خواهی از مردم محترم حاشیه شهر اقدام عاجل مبذول گردد و این سوال را دارم که جناب آقای کمال کریمی برای عموم شهروندان اجازه می فرمایند کوچه آنان بدون نوبت و بدون پرداخت حق مشارکت آسفالت گردد؟

علی قادری

عضو شورای اسلامی شهر بوکان

فرهنگ پرسشگر

تلاش من در جهت ایجاد فرهنگ پرسشگر در بین مردم و حذف فرهنگ چاپلوسی است

شهر به عنوان محلی برای پاسخگویی هر چه مطلوب تر به نیازهای جمعی شهروندان برای رفع نیازهای متنوع و رو به افزایش در طول تاریخ، به ایجاد نهادهایی برای ایجاد و گسترش امکانات شهر، نگهداری و اداره امور جمعی در آن برای رفع ضروری ترین نیازهای شهروندان اقدام نموده که در عصر معاصر تبلور آن را در وجود شهرداریها شاهدیم و شهرداریها این مهم را از طریق عوامل ناظر و هدایت کننده آن که عبارت از مدیریت شهری است و در ایران شورای اسلامی شهر در رأس آن قرار دارد که باید علاوه بر بکارگیری تمامی توان خود در اداره امور شهر، مشارکت و سرمایه گذاری مردمی در زمینه های مختلف شهری را تسهیل و فراهم نماید.

ساخت های مختلف شهری که امروزه از سوی شهرداریها اداره می شود مشکل از عواملی است که در زمینه بهبود رفت و آمد، ساختمان سازی، فضای سبز، نظافت، زیباسازی و فرهنگ شهری به منصه ظهور می رسد. مع الوصف امروزه به اثبات رسیده است که علاوه بر امکانات محدود موجود در شهرداریها و سازمان ها و شرکت های وابسته به آن امکانات فراوان دیگری در درون شهرها وجود دارد که در صورت هدف گذاری از سوی مدیریت شهری و هدایت آنها به سمت اهداف مورد نظر می توان در رشد و توسعه شهری شتاب محسوسی ایجاد نمود. شوراهای اسلامی شهر برآیند افکار مردم یک شهر هستند، زیرا آنها امنیت - بهداشت، فضای سبز و نظم و انضباط ویژه ای را برای محیط زندگی نیاز دارند.

ادامه مطلب ...

18 نفر برای پست استانداری

نماینده مردم بوکان در خانه ملت:
مجمع نمایندگان آذربایجان غربی بر بومی بودن استاندار آینده تاکید دارد
18 نفر برای پست استانداری مطرح می باشند

ادامه مطلب ...

یک جوان بوکانی

 یک جوان بوکانی و شش بار حضور در جشنواره کن

نام بوکان و بوکانی همیشه و همه جا باعث افتخار و سرافرازی مردم این شهر بوده است.هنرمندان و نوابغ پر آوازه بوکان از شعر و موسیقی گرفته تا کاریکاتور و نقاشی٬ عروس کردستان (بوکان) را برای همیشه به شهر فرهنگ و هنر شناسانده اند.

بوکان سیتی به بهانه ارتباط و موضوعیت خاص با شهر بوکان و جوانان این شهر در این پست جدید مصاحبه ای را با یکی دیگر از جوانان موفق بوکانی ترتیب داده است.

کاوه معین فر متولد سال ۱۳۵۳ و فارغ التحصیل رشته مهندسی پتروشیمی از دانشگاه اصفهان میباشد.کاوه از سال ۱۳۷۷ بنا به علاقه شخصی فعالیت خود را در رشته سینما شروع کرد.این تغییر جهت یا پرش عارفانه از مهندسی به هنر نشاندهنده عشق و علاقه باطنی او به سینماست و شاید همین امر باعث موفقیت هایش در این مدت کوتاه شده است.

از کاوه می خواهم خودش را معرفی کند اما او به معرفی کارهایش میپردازد.(انگار که سینما قسمتی از هویتش را تشکیل میدهد.اما خودش معتقد است تمام هویتش با سینما آغشته است.)

ادامه مطلب ...

شهری با دو شهردار

بوکان شهری با دو شهردار

به گزارش باشگاه خبرنگاران از شورای اسلامی بوکان در این اقدام عجیب تعدادی از اعضای شورای اسلامی بوکان اقدام به انتصاب ابراهیم شوقی بعنوان شهردار بوکان کردند.

براساس این گزارش، این اقدام شورا در حالی انجام گرفته که نماینده، فرماندار، امام جمعه و مردم شهرستان بوکان با این اقدام مخالف بوده و آنها را به باد انتقاد گرفتند.

خاطر نشان می شود، اما شورای اسلامی این شهر با بی تفاوتی نسبت به تمام مسایل پیش آمده در اینباره از موضع خود کناره گیری نکرده و با دخالت شورای حل اختلاف استان در نهایت پرونده برخلاف نظر اعضای شورا مختومه شد.

خاطر نشان می شود، شورای اسلامی بوکان بر خلاف رای صادره استان بار دیگر با سند سازی مهندس شوقی را در مراسمی که تنها با حضور چند تن از اعضای شورا در دفتر شهرداری برگزار شد بعنوان شهردار بوکان منصوب کردند.

درپی اقدام شور فرماندار این شهرستان نیز با تشکیل جلسه شورای اداری ضمن نتقاد شدید از این اقدام شورا آن را بی سابقه خواند و گفت: بشدت با این اقدام شورا برخورد خواهم کرد و مسئولان ادارات بوکان نیز حق ندارند پذیرای شوقی به عنوان شهردار در ادارات خود باشند.

همچنین کارکنان شهرداری نیز با پخش اطلاعیه ای در سطح شهر مخالفت خود را با شوقی اعلام کردند.

گفتنی است، در حال حاضر افشین فر که سرپرستی شهرداری بوکان را به عهده دارد مورد قبول فرماندار و سایر مسئولان شهرستان بوکان می باشدو آنطورکه پیداست مردم نیز از انتخاب وی بعنوان شهردار راضی بوده و بشدت از انتخاب شوقی توسط شورای اسلامی عصبانی و شگفت زده هستند./ب

نیایشگاه مانایی قلایچی در بوکان پایان

  ساخت فیلم مستند نیایشگاه مانایی قلایچی در بوکان پایان یافت

ساخت فیلم مستند علمی - تاریخی نیایشگاه مانایی قلایچی در شهرستان بوکان آذربایجان غربی به پایان رسید.

مدیر عامل انجمن دوستداران یادگارهای تاریخی ایزیرتو ، روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این فیلم به تهیه کنندگی این انجمن و با کارگردانی ابراهیم رحمانی ساخته شده است.

امیر کدخدا محمدی افزود: این فیلم مستند با هدف انتقال مباحث مربوط به قدمت و پیشینه تاریخی، معرفی معماری و محوطه‌های آثار دوره مانایی ساخته شده است.

وی گفت: دراین فیلم همچنین کتیبه‌های قلایچی، آجرهای لعابدار و کاوش‌های نجات بخشی، بقایای جانوری، تاریخ و فرهنگ مانایی و مطالعاتی که در این زمینه‌ها صورت گرفته به تصویر کشیده شده است.

ادامه مطلب ...

مامۆستا حه‌سه‌ن سه‌لاح سۆران

ناوه‌ندی هه‌واڵنێریی سه‌قز:ته‌رمی شاعیری و نووسه‌ری کورد حه‌سه‌ن سه‌لاح "سۆران"، به‌ پێی بڕیاری بنه‌ماڵه‌که‌ی له‌ گۆرستانی شاری بۆکان به‌ خاک سپێردرا.


به‌ پێی راپۆڕتی تایبه‌تی به‌شی هونه‌ری ئاژانسی هه‌واڵی په‌یامنێر له‌ شاری بۆکان، سه‌ر له‌ به‌یانی دوێنێ هه‌ینی کاتژمێر ٩:٢٠ خوله‌ک ته‌رمی شاعیری به‌ئه‌زموون و لێکۆڵه‌ر و نووسه‌ری ناسراوی ناوچه‌ی فیزوڵابه‌گی، حه‌سه‌ن سه‌لاح ناسراو به‌ "سۆران" به‌ ئاماده‌بوونی کۆمه‌ڵێک که‌سایه‌تی پایه‌به‌رزی کورد، مامۆستایانی ئایینی، ژماره‌یه‌کی به‌رچاو له‌ خه‌ڵک و دانیشتووانی شاری بۆکان و ناوچه‌ و جه‌ماوه‌ری ئه‌ده‌ب دۆستی کوردستان، له‌ کاتژمێر ١٠ی به‌یانی سه‌ره‌تا له‌ مزگه‌وتی "ا‌لر‌سول" و دواتر له‌ شه‌قامه‌کانی شاری بۆکان به‌ره‌و گۆرستانی گشتی شاری بۆکان به‌ڕێکرا و به‌ پێی بڕیاری بنه‌ماڵه‌که‌ی له‌ ته‌نیشت گۆری شاعیرانی ناوداری کورد عه‌باس حه‌قیقی و عومه‌ر سوڵتانی "وه‌فا"، له‌ کاتژمێر ١١ی به‌یانی له‌ گۆرستانی گشتی شارستانی بۆکان به‌ خاک سپێردرا.
ادامه مطلب ...

حه‌سه‌ن سه‌لاح سوران

کورته‌ ژیاننامه‌ی حه‌سه‌ن سه‌لاح سوران

حه‌سه‌ن سه‌لاح سوران, له‌ 23.9.1941 له‌ ئاوایی ساروقامیش, له‌ ناوچه‌ی بۆکان, له‌ رۆژهه‌ڵاتی کوردستان هاتۆته‌ دنیا. بابی مه‌ بنه‌ماڵه‌ی بوداق سوڵتان (له‌ فه‌رمانڕه‌وایانی موکری) و دایکی له‌ بنه‌ماڵه‌ی ئه‌رده‌ڵانه‌ که‌ بنه‌ماڵه‌ی ئه‌رده‌ڵانیش چه‌ند سه‌ده‌ فه‌رمانڕه‌وای کوردستانی گه‌وره‌ بوون.

سوران بێجگه‌ له‌ رۆژهه‌ڵاتی کوردستان له‌ شاری له‌نده‌ن  کولیژه‌کانی) Trinity, Sent Jorj, Dtanford) له‌ ئینگلستان زمانی ئینگلیسی خوێندووه‌ و وه‌ک پسپۆڕی زمان و ئه‌ده‌بیاتی ئینگلیسی له‌ تاران کار ده‌کات و له‌ ساڵی 1965 هه‌تا ئه‌مڕۆ وه‌ک شاعیرو نووسه‌ر و وه‌رگێر به‌رهه‌مه‌کانی به‌ زمانی کوردی پێشکه‌ش ده‌کات که‌ گوڵبژێرێکیان به‌م چه‌شنه‌یه‌:

ادامه مطلب ...