هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

هه لاله ی بوکان

همه چیز در مورد بوکان

اخطار کتبی برای اعضای شورای شهر بوکان

از سوی شورای حل اختلاف استان صادر شد:

رأی صدور اخطار کتبی و اعلان عمومی تخلف برای دو

نفر از اعضای شورای شهر بوکان 

 شورای حل اختلاف استان بعد از اینکه اعضای شورای شهر بوکان با اکثریت آرا مهندس شوقی را به عنوان شهردار بوکان معرفی کرد، پرونده این انتخاب را که دارای شایعات زیادی پیرامون بده بستان بین شورا و شهردار متتخب در میان مردم  بود ، مفتوح نمود و در نهایت با اعمال بند ۲ ماده ۸۲ قانون شوراهای اسلامی کشور  اقدام به صدور رأی اخطار کتبی با درج در پرونده پرسنلی و اعلان عمومی تخلف برای علی قادری و مهدی رادمنش دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بوکان نمود.

اما ماده ۸۲ چیست؟ (به ادامه مطلب مراجعه فرمائید)

تصاویر رأی صادره و اعلان عمومی و اخطار کتبی:

 

 

 

رأی صدور اخطار کتبی و اعلان عمومی تخلف برای دو نفر از اعضای شورای شهر بوکان

 شورای حل اختلاف استان بعد از اینکه اعضای شورای شهر بوکان با اکثریت آرا مهندس شوقی را به عنوان شهردار بوکان معرفی کرد، پرونده این انتخاب را دارای شایعات زیادی پیرامون بده بستان بین شورا و شهردار متتخب در میان مردم  بود ، را مفتوح نمود و در نهایت با اعمال بند ۲ ماده ۸۲ قانون شوراهای اسلامی کشور  اقدام به صدور رأی اخطار کتبی با درج در پرونده پرسنلی و اعلان عمومی تخلف برای علی قادری و مهدی رادمنش دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بوکان نمود.

اما ماده ۸۲ چیست؟

     ماده 82 ( اصلاحی 6/7/1382 ) – چنانچه هر یک از اعضای شوراهای موضوع این قانون شرایط عضویت را از دست داده و یا در انجام وظایف قانونی خود مرتکب قصور یا تقصیر شود یا اقدامی که موجب توقف یا اخلال در انجام وظایف شوراها گردد یا عملی خلاف شئون اعضای شورا انجام دهد به موارد زیر محکوم می گردد:

1.اخطار کتبی با در ج در پرونده شورایی بدون اعلان عمومی .

2. اخطار کتبی با درج در پرونده شورایی و اعلان عمومی .

3. کسر از مبالغ دریافتی بابت عضویت در شورا (حقوق ، حق الجلسه و عناوین مشابه ) حداکثر تا یک سوم از یک ماه تا یکسال .

4.محرومیت از عضویت در هیأت رئیسه و نمایندگی در شوراهای فرادست و عناوین مشابه حداقل به مدت یک سال .

5. سلب عضویت موقت از یک ماه تا یک سال .

6. سلب عضویت برای باقیمانده دوره شورا.

7. ممنوعیت ثبت نام در انتخابات شوراها برای مدت حداقل یک دوره .

تبصره 1- هیأتهای حل اختلاف پس از رسیدگی به اتهام یا اتهامات منتسب به عضو شورا در صورت احراز تخلف یا تخلفات ، در مورد هر پرونده صرفاً یکی از مجازاتهای این قانون را اعمال خواهند نمود و تنها بند (8) با بندهای (4) تا (6) این ماده می باشد .

تبصره 2- چنانچه عضوی به یکی از مجازاتهای بندهای (4) تا (8) این ماده محکوم شود می تواند ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی به هیأت حل اختلاف مرکزی شکایت نماید . هیأت مذکور خارج از نوبت به موضوع رسیدگی خواهد کرد .

تبصره 3- فرد یا افرادی که سلب عضویت می گردند ، می توانند به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند ، دادگاه مذکور خارج از نوبت به موضوع رسیدگی می کند و رأی آن قطعی و لازم الاجرا خواهد بود .

8. سلب عضویت دائم از عضویت در شورا و ممنوعیت ثبت نام در انتخابات شوراها .

ماده 82 مکرر 1- هیأتهای حل اختلاف ضمن رسیدگی به شکایات از اعضاء شوراها در مورد اتهامات موضوع ماده (82) به ترتیب زیر اقدام می نمایند :

1- در مورد اعضای شوراهای روستا و بخش به پیشنهاد شورای شهرستان و یا فرماندار و در مورد شورای شهر و شهرستان به پیشنهاد شورای استان و یا استاندار و تصویب هیأت حل اختلاف استان .

2- در مورد اعضای شورای استان به پیشنهاد شورای عالی استانها و استاندار و در مورد شورای عالی استانها به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت حل اختلاف مرکزی .

3-در مورد شورای عالی استانها به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت حل اختلاف مرکزی .

تبصره- سلب عضویت اعضاء شورای مافوق ، موجب سلب عضویت از شورای مادون نمی گردد مکر با تشخیص هیأت حل اختلاف ذیربط .

     ماده 82 مکرر 2 ( اصلاحی 27/8/1386 ) – غیبت غیرموجه اعضاء شورا در طول یک سال با تشخیص و تصویب شورا به شرح زیر منجر به سلب عضویت می شود :

1- شورای روستا و شهر دوازده جلسه غیرمتوالی و یا شش جلسه متوالی

2- شورای بخش هشت جلسه غیرمتوالی و یا چهار جلسه متوالی

3- شورای شهرستان شش جلسه غیرمتوالی و یا سه جلسه متوالی

4- شورای استان چهارجلسه غیر متوالی و یا دو جلسه متوالی

5- شورای عالی استانهاسه جلسه غیر متوالی و یا دو جلسه متوالی

     ماده 82 مکرر 2 ( الحاقی 6/7/1382 ) – رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دبیرخانه شوراها طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372  و آیین نامه اجرایی آن صورت می گیرد .

     تبصره 1 – هیأت بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شوراها در مرکز هر استان تشکیل و اعضای آن با حکم رئیس شورای استان منصوب می شوند . رسیدگی به تخلفات کارکنان شورای عالی استانها در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری شورای استان تهران صورت می گیرد .

     تبصره 2- رسیدگی به تخلفات اداری شهرداران ، طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372  در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت کشور انجام می شود .

ماده 82 – مکرر 3- شوراهای موضوع این قانون یا هر یک از اعضاء آنها حق ندارند در نصب و عزل کارکنان دهیاریها ، شهرداریها و یا شرکتها ومؤسسات وابسته به آنها دخالت نمایند یا به آنها دستور دهند و واگذاری مسئولیت اجرایی ، عضویت هیأت مدیره و مدیریت عامل به اعضای شوراهای مذکور در دهیاریها ، شهردرایها ، شرکتها و سازمانهای تابعه ممنوع می باشد .

تبصره 1- اعضای شوراهای مذکور و بستگان درجه یک آنها به هیچ وجه حق انجام معامله با دهیاری ، شهرداری ، سازمانها و شرکتهای وابسته به آن را نخواهد داشت و انعقاد هر نوع قرارداد با آنها ممنوع می باشد . در غیر این صورت ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت دائم از شورا پرونده به مراجع ذیصلاح ارسال می گردد .

تبصره 2- هر گونه استفاده شخصی از اموال ، دارائیها و امکانات شوراها ، دهیاری ، شهرداری ، مؤسسات و شرکتهای وابسته توسط اعضاء شوراها ممنوع می باشد در صورت ارتکاب نسبت به بررسی آن در هیأت حل اختلاف استان اقدام خواهد شد  .

مطلب از فردای ما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد